Na velice krátký okamžik se stala Točná domovem letounu Pilatus PC12.

Speciální letoun Švýcarské konstrukce, který byl vyvinut na zakázku americké armády a australských létajících doktorů, byl krátký čas provozován na letišti Točná. Plnohodnotný IFRový (tedy schpný létat bez ohledu na počasí) letoun až pro 11 cestujích je zcela vyjímečný tím, že dokáže uletět vzdálenost až 3.000 kilometrů ve výšce 8.000 metrů nad zemí a poté přistát na krátkém letišti s nezpevněnou dráhou. Po krátkém působení letounu na Točné, kdy byl několik měsíců zaparkován pod širým nebem, byl Pilatus prodán novému majiteli do USA. Bez našich investic do infrastruktury a zabezpečení letiště, by letoun této kategorie nemohl na Točné ani přistát, a ani zde parkovat.

Přistání Pilatusu na Točné bylo historicky první přistání turbovrtulového letadla s přetlakovou kabinou na tomto letišti. Jednalo se o technicky nejsofistikovanější stroj, který se kdy na Točné objevil.

Video Pilatus PC12 na Točné:

Na velice krátký okamžik se stala Točná domovem letounu Pilatus PC12.

Speciální letoun Švýcarské konstrukce, který byl vyvinut na zakázku americké armády a australských létajících doktorů, byl krátký čas provozován na letišti Točná. Plnohodnotný IFRový (tedy schpný létat bez ohledu na počasí) letoun až pro 11 cestujích je zcela vyjímečný tím, že dokáže uletět vzdálenost až 3.000 kilometrů ve výšce 8.000 metrů nad zemí a poté přistát na krátkém letišti s nezpevněnou dráhou. Po krátkém působení letounu na Točné, kdy byl několik měsíců zaparkován pod širým nebem, byl Pilatus prodán novému majiteli do USA. Bez našich investic do infrastruktury a zabezpečení letiště, by letoun této kategorie nemohl na Točné ani přistát, a ani zde parkovat.

Přistání Pilatusu na Točné bylo historicky první přistání turbovrtulového letadla s přetlakovou kabinou na tomto letišti. Jednalo se o technicky nejsofistikovanější stroj, který se kdy na Točné objevil.

Video Pilatus PC12 na Točné:

Close Menu